#Zweden - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Rieks - WaarBenJij.nu #Zweden - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Rieks - WaarBenJij.nu

#Zweden

Door: druifmetpit

Blijf op de hoogte en volg Rieks

09 Mei 2011 | Zweden, Stockholm

Tijd voor een nieuwe update!

Zweden heb ik verlaten, momenteel zit ik op 40 km van Tallinn de hoofdstad van Estland. (volgende update).

Wat is Zweden een mooi en groot land!
De afstanden die ik gereden heb om iets te gaan bekijken passen 1,5x in Nederland.

Na een leuke kick-off met Leo was ik maandag ineens alleen op reis, op zich is alleen zijn niet zo erg, maar alleen zijn in een vreemde omgeving is iets lastiger. Aangezien het seizoen voor backpackers/ reizigers erg vers is, zijn er weinig reizigers op de plekken waar ik kom. En alleen zijn in Zweden dat kun je!

Mijn eerste plek was volgens de Lonely Planet een hotspot voor backpackers, nou; 'gaan' dacht ik! Bij aankomst werd mijn vermoeden helaas bevestigd...2 gasten in een caravan en ik alleen in een Hostel met 30 kamers..best spooky at night!
Maar 's avonds Elanden en uilen, very nice!

Na 3 dagen natuur en complete afzondering had ik zin in mensen om me heen! Op naar Stockholm!
Aangekomen in Stockholm werd ik erg hartelijk ontvangen door mijn Poolse gastvrouw van mijn B&B, welke zich ontpopte tot halve moeder; 'You need coffee, you need beer? Just say, I get' en.. 'Your very nice man, drive carefull and see you save home tonight'.. en nog één 'first you eat breakfast, then you smoke!' ...mooi!

De wijk waar ik verbleef was 10 minuten per tram verwijderd van het centrum. Man, wat is Stockholm een mooie/ schone en relaxte stad.
Heb lekker rondgewandeld en genoten van alle mooie gebouwen en indrukken! Een plek om zeker nog eens te bezoeken. De dag erna heb ik lekker rondgereden en allerlei plekjes aan de kust bezocht.

Maar door...
Op de boot naar Estland. Wat heb ik gelachen en mezelf vermaakt in de karaoke bar en tijdens de optredens van de showbands (yep, je gaat andere dingen doen als je alleen bent..).
Men kon meedansen met de salsa band/ show...ok, ik dacht dat Nederlandse mannen houterig waren. Het leek wel of sommige mannen spasmes hadden.., oftewel vermakelijk!!

Tot snel!



















  • 09 Mei 2011 - 20:14

    Rikste:

    Klinkt goed!
    Tallinn al bekeken of nog niet?
    Hopelijk wat meer aanspraak de komende tijd, alleen is ook maar zo alleen he?
    Geniet er van!
    Liefs Rikste

  • 09 Mei 2011 - 20:18

    Onco:

    Ah, nice een nieuwe blog! Ik kijk elke dag even of je alweer een nieuw leuk verhaal hebt geschreven.

    Zweden is groot he!? Wij hebben ons er destijds een beetje op verkeken en waren daardoor eigenlijk continu aan het rijden ipv dingen te bekijken. Ook opgevallen dat ze in zweden blijkbaar maar een paar kleuren voor op een huis verkopen?;p
    Heb je Elanden gezien in de omgeving van je hostel?

    Heel veel plezier in Estland en we hebben gauw weer even contact. Slaap lekker daar!

    Groeten uit een (eindelijk!) regenachting Winsum

  • 10 Mei 2011 - 06:11

    Kor En Ria:

    Zo te merken aan je schrijven veel gastvrijheid en een prachtige omgeving om rond te scharrelen.
    Veel plezier en een goede reis verder.

  • 10 Mei 2011 - 07:22

    Jomatho:

    Het klinkt als het tegenovergestelde van wat wij in NZ hadden, daa struikelde je bij iedere bezienswaardigheid over de touristen.... Was ook niet echt wat!
    Wel gaaf om tijdens zo'n reis allemaal dingen te doen die je nooit zou doen....

    Hou vol in je uppie he?!

    X

  • 10 Mei 2011 - 08:15

    Rianne:

    Yeah, weer een nieuwe blog!!! Leuk om te lezen hoor! Geniet van Talinn.
    Liefs

  • 13 Mei 2011 - 18:46

    Bram:

    Ziet er goed uit !
    Veel plezier

  • 15 Mei 2011 - 08:25

    Kor En Ria Van Dijk:

    Goede morgen Rieks,

    Leuke en heldere foto's.
    Naast de sneeuw ook mooi weer kiekjes.
    We wachten je tekst af.
    Veel plezier en een goede reis.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zweden, Stockholm

Druif op reis

Recente Reisverslagen:

05 Juli 2011

#Kroatie

15 Juni 2011

#Tjechie-Hongarije

29 Mei 2011

#Polen - #Duitsland

19 Mei 2011

#Letland-Litouwen

15 Mei 2011

#Estland
Rieks

Actief sinds 06 April 2011
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 10708

Voorgaande reizen:

27 April 2011 - 16 Augustus 2011

Druif op reis

Landen bezocht: